Wednesday 5 May 2010

Capitolul 5

Actul 1: Mai

Mai. Luna mai aduce odata cu apropierea verii si o sumedenie de alte evenimente. Unele cu repetare anuala, cum ar fi ziua lui X sau Y, altele cu repetare...nu prea. Cum ar fi concertul AC/DC de la Bucuresti din data de 16. Sau cum ar fi majoratul unei colege. Sau cum ar fi betia crunta de acum 3 zile [asta sper sa fie caz de repetare nu prea, cel putin].
Dar nu despre asta vreau sa scriu neaparat.
Mi-am propus sa nu ma mai explic. Cel putin pe acest blog. L-am recitit personal, si peste tot vad doar explicatii. Si nu e bine, adica se poate si fara ele, chiar daca nu sar in ochi, metaforic vorbind. Dar nu vreau sa ma mai explic. Daca scriu, scriu din simplul motiv ca vreau sa scriu, fara a trebui sa ma explic in fata cuiva. E problema mea ce fac si ce ..... dammit! iarasi ma explic. Nu pot! O sa revin.

Actul 2: Drumul

Luna mai. Inainte de iunie. Iunie cel de vis, iunie de mult visat de toti. Toti elevii, vreau sa spun. Iunie cu acel glorios 15 al lui, moment in care soneriile scolilor suna pentru ultima data inainte de mizerabilul 15 septembrie. Dar...intre aceste doua 15 ale lunilor, ce fac toti elevii care pana de curand erau zilnic la scoala, saptamana de saptamana, luna de luna?[acum vorbind idealist, desigur] Sunt...in vacanta. Si ce aleg sa faca majoritatea fiind in vacanta? Chefuri peste chefuri, birt dupa birt, prietena dupa prietena si asa mai departe. Majoritatea.
Dar sunt si unii care vor sa iasa din rutina cotidianului, sa faca altceva. Ceva diferit. Ceva special.
Pacat ca sunt prea putini, cu parinti prea neintelegatori sau pur si simplu prea ... inchisi in ei, pentru a interactiona cu restul grupului. Dau un exemplu: ce ti-ai propus sa faci vara asta? Sincer. Nu trebuie sa imi raspunzi, spune-ti tie. Eu sincer mi-am propus sa colind prin muntii patriei de unul singur vreo doua saptamani, din simpla curiozitate a necunoscutului. Vreau sa descopar ce inseamna sa traiesti pe cont propriu, pe bune. Vreau sa vad lumea asa cum era inainte de TV, PC, Messenger, manele, rock, concerte, birturi si toate celelalte. Vreau sa descopar lumea asa cum era inaintea tampeniei mondiale. Ai bani, imi esti prieten; n-ai...du-te dracu! Asta e principiul zilei de azi.
Sunt curios daca ma voi intoarce schimbat in vreun fel, si daca voi putea recruta si alti oameni pentru o asemenea experienta.

Actul 3: Lectia de engleza

"The sea's only gifts are harsh blows,
and, occasionally,
the chance to feel strong.
Now, I don't know much about the sea,
but I do know
that that's the way it is here on Earth.
And I also know
how important it is in life
not necessarily to be strong,
but to feel strong,
to measure yourself at least once,
to find yourself at least once
in the most ancient of human conditions,
facing the blind, deaf stone alone
with nothing to help you
but your hands and your own head."

No comments:

Post a Comment